Climb up the wall

Datum: 2010-08-08 - Tid: 18:40:26 - Kategori:

Idag gick vi upp tidigt, eller ja... vid tio ;)
Efter frukost tog vi bilen till Tandådalen, och började våran bergsbestigning... Vi gick upp för en röd backe, det var faktiskt jobbigt! Man fick typ mjölksyra i vaderna på vägen upp. Vi tog en liten promenad där, mitt uppe på fjället och sedan gick vi ner igen. Det var ganska jobbigt i låren måste jag säga ;o Vi tog bilen till hundfjället, där bestämde jag och pappa oss för att vi skulle gå upp för Väggen ( en dubbelsvart backe - 45 graders lutning ) Det var riktigt jobbigt, eftersom att det var redigt brant också så måste jag hålla med om att det var ganska... svttigt ;) fast det tog bara 18 minuter ;o och det var 600 meter att gå. :)

lite bilder ;

Uppe på toppen, klättrade upp i sittliften.


papi när han kom upp för väggen ;)


Alla som vågade gå upp för väggen
pappa, Ralph, Tim, jag, Lucy och Peter.


me myself & I ;)

nu sitter jag här nyduschad och dricker green afternoon tea, något bra förde denna resa med sig iaf ;)
Imorgon ska vi hyra mountainbikes och åka ner för berget, vi var och kollade upp cyklarna idag, och downhill-backarna är riktigt töffa ;D det blir förhoppningsvis några grymma foton också, fast kanske inte ändå, för jag ska ju också åka.. Mamma ska inte åka downhill, så hon åker och shoppar istället :/ men, om det blir som jag vill så kommer hon hem med en grej till mej också, eller ja... om en "kånken" finns här, det borde det iaf göra :D
puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback