London på några rader....

Datum: 2010-10-19 - Tid: 16:23:21 - Kategori: Resor
Hejhå!
Sitter i loungen på londons flygplats (därav internet),
flyget går 18.45 ikväll, utan förseningar och sånt förhoppningsvis!
ska faktiskt bli göttis att komma hem och sova i min egna otroligt sköna säng igen, måste jag säga... (:
Imorgon är det typ tema "anti-våld" på skolan, så det blir skönt att slippa tänka en hel dag till (a)

Jag kan ju d berätta vad jag hunnit med under min Lonodon-resa, eftersom att jag verkligen inte kommer orka göra det ikväll/imorgon, så here it comes... ;)

Fredag: Landade i london kring klockan 10, därefter en grym shoppingdag på Oxford Street och Regent Street. Tog en fika på starbucks, strawberry cream frapuccino, mummmmmmmaaa! :D
På kvällen gick vi ( ja, vi åkte ju inte tunnelbana ngn gång!! ) till Hard Rock London, och käkade en californian burger (samma som hemma, mums!). Efter det gick vi hem till hotellet och sov, med tanke på att vi bara sovit tre timmar natten innan, så såg vi lagom slitna ut ;)

Lördag: Gick vi upp tidigt och åt english breakfast med bacon, scrambled eggs och rostat bröd med marmelad ^^ sedan gjorde vi iordning oss, shiet va snygga vi var :') och sen bar det av med coach till Henley univerity campus, för att titta på papi när han tog universistetsexamen på ceremonin. Tuff upplevelse det där måste jag säga. I och med detta tog vi också en båttur på Themsen med världens godaste buffé (jag skojar inte!). Vi fick se hela omgivningen runtikring Henley, fy sjuttans va vackert det var!  När vi kom hem på kvällen, så åt vi ingenting, med tanke på hur otroligt mätta vi blivit på buffén, så vi gick och la oss. (:

Söndag: Gick vi upp vid halv nio, åt den vanliga engelska frukosten, fast inte det rostade brödet, för det var inte gott (careface, jag vet) och sen bar det av till fots till National museum och Victoria & Albert halls, som också är ett museum. När vi varit där så gick vi tillsheraton och åt aaaaaasgod pasta :D
sedan vandrade vi oss iväg till Chinatown. Det var en upplevelse det med, ganska tufft måste jag säga, det var som ett liiiitet Kina ihoptryckt på typ två gå-gator. Det tuffa var att det (nästan) bara gick omkring kineser där (:
Efter att vi vart där, så vandrade vi oss hemåt. Jag och mamma shoppade lite, medans Andreas, Louise o papi tog taxi hem... latfisar ;) Eftersom att jag och mamma är bäst på orientering, så tog våran promenad hem till hotellet en timma, istället för tio minuter, som det igentligen skulle ha tagit x)..... jaja, vi kom hem iaf.  Mätta som vi var den dagen med, så bestämde vi oss för att gå till ett café som hette Pret (typ som espresso house) och köpte asgod juice och mackor! :D sedan var det hem till hotellet och soooova ;)

Måndag: Gick upp vid halv nio tiden som vanligt ^^ och sedan bar det av med den klassiska röda tvåvåningsbussen till British museum där vi tittade på mumier och annat "otroligt intressanta saker" för att citatera papsen ;) Men eftersom att jag är så snäll och tålmodig på förmiddagen med museum, så blev jag belönad med shopping på eftermiddagen :D Så jag hittade en hel del grejer då med, bl.a. en två-finger-ring som var huuuuur snygg som helst!!! (bilder kommer senare) och massa andra grejer! (: Även denna dagen tog vi en frapuccino på starbucks, fast denna gång en chocolate cream. Riktigt god, varför finns inte starbucks i Sverige ?!?!
På kvällen bestämde vi oss för att vi måste äta någon ordentlig middag, så vi gick till en indisk restaurang, och åt sjukt god mat! Lamb Tikka hette det. Grymt gott!! :D  På kvällen bar det sedan av hem, för att knö ner alla mina underbara saker i väskan, som efter åtskilliga försök och ompackningar gick att stänga ;)

Tisdag: Idag gick vi upp vid halv nio, åt frukost och sedan tog jag faktiskt mig i kragen och tog en joggingtur runt hela Hyde Park, skönt, och jobbigt... för jag insåg när jag var tillbaka att det är lite mer än en mil det jag sprungit, så nu är jag trött i benen ^^ ;) Efter min lilla löparrunda blev det tillbaka till hotellet för att duscha och packa ihop det sista, för att sedan (kring ett) åka hit, till flygplatsen. (: Nu ska vi nog gå och äta, fast jag inte är hungrig. som vanligt^^

Ha det dunderunderbart, så ses & hörs vi! <3
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback