Olympus OM 1 - Min analoga dröm!

Datum: 2010-09-26 - Tid: 23:03:04 - Kategori: Fotografi
OlumpusOM2nAdoramaA.JPG

Denna godbiten har jag tydligen haft i mitt hem sedan innan jag föddes. Och nu, när jag har börjat babbla om att fota anlogt (ej digitalt med minneskort, utan med film som för i tiden) så berättar far min att vi nog har en analog kamera hemma.

Omfg. Imorgon ska jag till kungs och köpa batterier och film. Glad? Ohja!
Det kommer bli en upplevelse att fota med film. Eftersom at jag är en fullkomlig nybörjare. Men det löser sig, Pappa ska lära mig. Måste bara säga tack pappa! även om han inte läser min blogg. men wtf. Detta är underbart! <3

Det bästa är (för er som fattar dårå...) att det inte bara var kameran och standardobjektiv, utan även ett teleobjektiv ( 28-200mm), en extern blixt och en macro/tele-konverter + filter och kameraväska. Gosh...
Nu ska jag sova.
Godnatt!<3

Kommentarer
Postat av: Louise

Åh, jag hittade precis den här kameran hos mormor förut! Men oj, vad tung den var!

Blev bara tvungen att säga det, älskar också att fota! (:

2011-09-01 @ 21:16:23
URL: http://lopplish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback